, ,

Zaštita preduzeća od nepredvidivih događaja: uloga oblaka i ERP sistema u katastrofi

4 sep 2023

Sve češće smo svjedoci prirodnim katastrofama koje imaju razorne posljedice za zajednicu, preduzeća i pojedince. Nedavno smo u Sloveniji svjedočili jednim od najgorih poplava u posljednjim godinama, koje su prouzrokovale ogromnu štetu imovini, infrastrukturi i poslovanju preduzeća. U takvim nepredvidivim situacijama ključno je da preduzeća unaprijed adekvatno budu pripremljena za suočavanje s posljedicama i da osiguraju što neometaniji rad čak i u teškim vremenima. U ovom tekstu istražit ćemo kako cloud rješenja mogu pomoći preduzećima u potencijalnoj prirodnoj katastrofi da ona ne postane katastrofalna i za samo poslovanje preduzeća.

Iako pdreuzeća koja su pretrpjela ozbiljne posljedice prirodnih katastrofa možda ne mogu odmah osloniti se samo na ERP sistem, on i dalje doprinosi koracima koji pomažu bržoj obnovi poslovanja. Prilagodba, inovacija i korištenje alternativnih tehnoloških rješenja ključni su za održavanje kontinuiteta poslovanja u ovim izuzetno zahtjevnim trenucima.

1. Uspostava sigurnosne kopije u oblaku

Nedavne poplave su pokazale koliko brzo može doći do gubitka podataka i informacija. Provajderi ERP sistema u oblaku omogućavaju sigurno čuvanje podataka na udaljenim serverima, čime se osigurava zaštita od gubitka podataka u slučaju lokalnih nesreća poput poplava, požara ili krađe. Sistem automatski redovito pravi sigurnosne kopije i omogućava brzu obnovu podataka, što je ključno za daljnje poslovanje preduzeća.

2. Dostupnost bilo gdje i bilo kada

Jedna od prednosti oblaka je mogućnost pristupa aplikaciji i poslovnim podacima s bilo kojeg mjesta i uređaja s internet vezom. To je posebno važno nakon katastrofe, kada preduzeća možda nemaju pristup svojim fizičkim lokacijama. Cloud sistem omogućava zaposlenicima da i dalje upravljaju poslovnim procesima, komuniciraju s klijentima i dobavljačima te prate zalihe, bez obzira na njihovu trenutačnu lokaciju.

3. Prilagodljivost i agilnost

Nakon katastrofe ključno je da se preduzeća brzo prilagode novim okolnostima. Cloud sistem pojednostavljuje prilagodbu procesa i radnih tokova prema promijenjenim potrebama i zahtjevima. S prilagodljivošću preduzeća mogu efikasno reagirati na promjene i brže obnoviti svoje poslovanje.

4. Poboljšana komunikacija i saradnja

U razdoblju oporavka nakon katastrofe ključno je da zaposlenici, klijenti i partneri usklade i komuniciraju. ERP sistem u oblaku omogućava poboljšanu komunikaciju i suradnju putem zajedničkih platformi, gdje se mogu dijeliti informacije, planirati aktivnosti i koordinirati proces obnove.

Nedavne prirodne katastrofe nanijele su ozbiljnu štetu mnogim preduzećima, uključujući potpuno uništenje proizvodnih objekata i druge infrastrukture. U takvim izrazito zahtjevnim situacijama razumljivo je da klasične poslovne prakse neće biti dovoljne za ponovni pokret poslovanja. U nastavku dijelimo s vama nekoliko savjeta u obliku koraka kako što brže ponovno pokrenuti poslovanje preduzeća.

  1. Izrada plana obnove

Prvo treba izraditi temeljan plan obnove poslovanja. To uključuje određivanje hitnih prioriteta, poput osiguranja alternativnih proizvodnih kapaciteta, traženje zamjenskih dobavljača, procjenu stanja inventara i štete te rješavanje finansijskih pitanja.

  1. Briga o komunikaciji

Obavijestite svoje klijente, dobavljače i zaposlenike o situaciji. Time ćete uspostaviti transparentnu komunikaciju i sačuvati povjerenje. Prepoznavanje mogućnosti prilagodbe i traženje alternativnih načina ispunjavanja narudžbi pomoći će održati odnose s klijentima.

  1. Izgradnja privremenog poslovnog okruženja 

Iako možda nemate svoje fizičke prostore, možete koristiti privremena rješenja. To može uključivati najam prostora, saradnju s drugim preduzećima za dijeljenje prostora ili izvođenje određenih proizvodnih procesa u vanjskim postrojenjima.

  1. Digitalna transformacija u oblaku

Ako vaše preduzeće trenutno koristi lokalno instaliran ERP sistem, razmislite o prelasku u digitalno okruženje u oblaku. Čak i u slučaju katastrofe, vaši podaci su sigurni u oblaku, što je važno za brži oporavak preduzeća.

5. Saradnja s tehnološkim partnerima

Tehnološki partneri, uključujući ponuđače ERP sistema, mogu igrati ključnu ulogu u pomoći pri obnovi poslovanja. Pronađite stručnjake koji razumiju izazove s kojima se suočavate i koji vam mogu pružiti savjete o prilagodbi tehnoloških rješenja vašim potrebama.


Moć prirode je razorna, a prirodne nesreće mogu ostaviti ozbiljne posljedice na poslovanje preduzeća. Ključno je da se preduzeća unaprijed ili na vrijeme pripreme za suočavanje s ovim izazovima. Korištenje digitalnih rješenja i usluga u oblaku omogućava poduzećima bolju spremnost za nepredvidljive događaje, brži oporavak i lakše održavanje kontinuiteta poslovanja.

 

Ne propustite poduzetničke vijesti i savjete

Ukoliko biste željeli mjesečno na svoj mail primati koristan sadržaj napisan iz svakodnevnih situacija vašeg poslovanja i iskustva, zabilježite to u obrascu.

X