Kancelarija – stvar prošlosti?
Sjetite se radnog stola od prije samo 10-tak godina. Imali smo desktop računar, telefon, skener, faks, kalendar i još mnogo nekih stvari i uporedite ga sa svojim radnim stolom danas. Pogledajte svoju kancelariju. Jeste li uopšte u kancelariji? Koliko stvari u svom poslu već radite ili biste mogli da uradite sa bilo koje lokacije, bilo kada? Cloud je tu, poslovni softver također. Šta se sve promijenilo i kuda idemo?
Video klip ispod pod nazivom «Evolucija radnog stola» objašnjava cijelu situaciju:
Ako bolje pogledamo vidjet ćemo da poslovno tehnička evolucija nije samo uticala na promjene na radnom stolu, kao sastavnom dijelu kancelarije. I ostali uređaji, pored i oko radnog stola, doživjeli su drastične promjene ili su kompletno eliminirani. Ispod navodimo samo neke:
Faks mašine
Sjećamo se ovih spravica? Da li ih još uvek koristite? Vjerovatno sve manje i manje. Faks je zamijenjen elektronskim faks servisima ili jednostavnim email porukama. A ako pripadate mlađoj generaciji vrlo je verovatno da se sa ovim spravicama niste ni sreli – toliko su izašle iz upotreba, ali i iz mode.
Na kraju krajeva, ako razmišljamo o ekologiji svakako treba razmisliti i o uštedi papira i šuma.
Skeneri
Skener je bio također sastavni dio svake kancelarije. I danas nije rijetkost da se skener kombinovan sa štampačem i faksom može naći u kancelarijama, ali se sve manje i manje upotrebljava. Suvremeni mobilni telefoni sa aplikacijama poput Office Lens-a ili jednostavnom aplikacijom za kameru vrlo kvalitetno rješavaju problem skeniranja dokumenata. A kamere na mobilnim telefonima postale su toliko kvalitetne da možda čak i bolje «skeniraju» nego pravi skener.
Mašine za računanje
Sjećate se ovih? Ko god je radio u računovodstvu sigurno se sjeća ovih spravica. Onaj karakterističan zvuk koji se javlja kada pritisnete taster + ili = i mašina krene da izbacuje traku sa rezultatom mogao se čuti u svakoj računovodstvenoj agenciji. Danas je to stvar za muzej. Čak i najtvrđe računovođe koriste savremene alate i softverske kalkulatore koji su većinom ugrađeni u poslovne programe koje koriste u svojim agencijama.
Telefon
Mobitel je zamijenio fiksni. Fiksni je zamjenjen VoIP tehnologijom. Fizička telefonska infrastruktura zamjenjena je softverskim telefonskim centralama na internetu. Sada fiksni broj telefona možete da nosite svuda sa sobom. A pitanje je koliko će i ovo da potraje…
Oglasne table, kalendari, liste zadataka
Ovo je čini se prvo nestalo i postalo digitalno. Uz sve dostupne alate, danas jednostavno nema smisla da bilo šta od informacija u vezi sa poslovanjem postavljate na «analognu» oglasnu tablu. Kompanijski portali, intranet i sl. odavno su postali standard u poslovanju i razmjeni informacija. Kada tome dodamo i komentarisanje, diskutovanje i dodavanje slika, videa i fajlova jasno je da su savremene digitalne table danas nešto bez čega se ne može. Naročito, ako i vi kao i mi smatrate da je brza i kvalitetna razmjena informacija ključ poslovnog uspjeha i pretvaranja podataka u dobit.
Desktop računari
Desktop računar je već sve manje u upotrebi za svakodnevne aktivnosti. Laptop računari su ih zamijenili, ali i oni se čini da idu u historiju, bar za one manje zahtjevne korisnike. Microsoft je, dok su još bili u fazonu da razvijaju Windows 10 mobile OS predstavili sa modelom Lumia 950 dock koji mobilni pretvara u „računar“ koji može da se poveže sa tastaturom i monitorom.
Samsung to isto radi sa svojim najnovijim Samsung Galaxy Note 8 telefonom. Nakačite telefon na docking station, preko docking stationa na eksterni monitor i tastaturu i imate skoro pa sve što se nalazi na standardnom desktop računaru. To je i logično kada se uzme u obzir da je snaga današnjim mobilnih telefona vrlo bliska snazi desktop računara od prije desetak godina, a da se ti isti računari i dan danas koriste u kompanijama.
A poslovni softver?
Naravno, ključna riječ u ovoj priči je Cloud. Poslovni softver u Cloud-u omogućava da svoj posao obavljate (naravno zavisi i od tipa i vrste posla) bilo kada i bilo gdje. Poslovni program u oblaku omogućava da radite van kancelarije, štedi vrijeme, ubrzava aktivnosti i najprostije omogućava da sa svojim računovođom budete na vezi 24/7. Tehnologija napreduje iz dana u dan. Pantheon Cloud rješenje pomaže da bar dio gore nabrojanih alata prebacite u Cloud. Sa sistemom za upravljanje dokumentima, internim porukama, zadacima i ugrađenim naprednim sistemima Pantheon već danas može dobar dio poslovnih aktivnosti podržati bilo kada bilo gdje. A ide se ka mobilnim rješenjima, ubrzanju aktivnosti, povećanju efikasnosti, uštedi vremena i naravno nižim troškovima.
Šta je sljedeći korak i ko već danas može bez kancelarije?
Virtuelna kancelarija, možda? Najnovija istraživanja pokazuju da će do 2022. godine skoro 2 milijarde ljudi raditi na daljinu. Pokretač ovih brojki je naravno tehnologija i mogućnosti koje pruža. Mnogi računovodstveni servisi i agencije, marketinški stručnjaci, poslovni konsultanti, dizajneri, informatičari i softveraši, advokati i HR agencije uveliko rade na daljinu. Čak i najveći ove i slične poslove povjeravaju spoljnim saradnicima i kompanijama. Vrijeme kancelarijskih uređaja (navedenih gore) je odavno prošlo i zamijenio ih je laptop računar. Uskoro će i laptop računar vjerovatno biti zamenjen mobilnim telefonom, ako ne u potpunosti, bar u dijelu svakodnevnih poslovnih aktivnosti koje se mogu raditi na mobilnom telefonu. Čini se da se ide ka tome.
Kakva su vaša iskustva? Koliko danas koristite pametni mobilni telefon u odnosu na laptop? Da li ste ikada razmišljali o tome?
Pogledaj prethodne webinare