Računovodstvo, Poslovna rješenja, Poduzetništvo
Šta je bolje – mnogo malih ili jedan veliki program?
Rastuće potrebe malih i srednjih preduzeća više ne može da zadovolji skupo pojedinačnih (ma koliko dobrih) nepovezanih ili slabo povezanih programa. Digitalna transformacija pred preduzeća postavlja značajno komplikovanije zahtjeve nego što je to bilo u prošlosti.
Zbog ovih, ali i mnogih drugih razloga rješenje može biti integriran poslovno-informacioni sistem (ili ERP) koji omogućava:
- Ujednačavanje poslovnih procesa
- Centralizaciju poslovnih informacija
- Eliminiranje uskih-grla prilikom odlučivanja
- Sniženje IT troškova, povećanje produktivnosti i unapređenje odnosa sa klijentima
Integrisan softver eliminiše izazove učenja i održavanja mnogo različitih verzija različitih programa. Omogućava dostupnosti i dijeljenje informacija na svakom nivou organizacije i postavlja osnove za brže poslovne odluke.
Ipak, malo kompanija – bilo koje veličine – razumiju cijeli koncept integrisanog poslovnog sistema. Bilo da su u pitanju osnovne računovodstvene funkcije, upravljanje zalihama, isporuke, maloprodaja, nabavka, reklamacije i sl. ovakva rješenja su postala neophodan temelj koji pomažu kompanijama da ujednače svoje poslovne procese, kreiraju nove izvore prihoda, osiguraju operativnu kontrolu kako se poslovanje razvija i širi.
Sve što je zadovoljavalo potrebe kompanije u startu, sa rastom i razvojem postaje „tijesno“. Program za fakturiranje više nije dovoljan. Potrebno je nešto više. Potreban je nivo detalja koji jednostavniji programi jednostavno nisu u stanju da osiguraju.
Za mnoge kompanije, ova sljedeća faza – prelazak s jednostavnijih i nepovezanih na integrirane i sveobuhvatne sisteme podrazumijeva i određenu organizacionu spremnost koju svaka kompanija iskusi u svom razvoju.
Ako ono što radite ne možete opisati kao proces, onda ne znate šta radite!
Mnogo programa, malo efekata – spremni za integraciju?
Kako se kompanija razvija, svaka faza podrazumijeva proširenja skupa poslovnih alata (softvera). Za svaku kompaniju set alata je specifičan za djelatnost. Za nekoga će to biti novi sistem za maloprodaju, za nekoga alat za upravljanje poslovnim kontaktima, a za nekog, opet, sistem za upravljanje zalihama, ulazima i izlazima. Kasnije dodaju se alati za nabavku, pa se ne to doda neko rješenje za elektronsku trgovinu i prijem porudžbina sa web sajta. I tako redom. Vrlo brzo, prednosti takvih sistema padaju u vodu, iako pojedinačno jeftiniji od sveobuhvatnog rješenja, tokom korištenja se pojavljuju povećani troškovi, pre svega vremenski, u upravljanju i komunikaciji s različitim ponuđačima svakog pojedinačnog rješenja. Na to se slobodno može dodati i vrijeme za spajanja, prekrajanja i usaglašavanje podataka, stanja i sl. Da ne pominjemo dupli unos podataka, nekonzistentnost podataka, sporost pretrage i horor izvještavanje – dok sve se prvo povadi iz sistema, pa se sredi u programu za tabelarne proračune (najčešće Excel) podaci iz izvještaja praktično više nisu relevantni, a već su novi potrebni i tako u krug. Menadžment nema adekvatne podatke, a još manje ih ima u trenutku u kom su najpotrebniji. To sve utiče na agilnost (da ne kažemo živahnost) poslovanja, brzinu reakcije na zahtjeve kupaca i uopšte na efikasnost cijelog poslovanja kompanije.
Ako je vaše preduzeće dostiglo ovaj nivo poslovanja, onda je vrijeme da razmislite o sveobuhvatnom integriranom rješenju.
Pažljivo razmislite i pogledajte naše preporuke i prednosti za integrirano ERP rješenje.
<!– [if gte mso 9]>