5 načina na koje ERP pomaže menadžerima u donošenju odluka

29 aug 2024

Sistemi za planiranje resursa preduzeća (ERP) postali su neophodni alati za savremene kompanije. Integracija različitih funkcija u jedan kompletan sistem omogućava potpuni uvid u poslovanje, pojednostavljivanje procesa i informacija širom organizacije. U ovom tekstu ćemo se baviti ključnim načinima na koje ERP sistemi pomažu menadžerima u procesu donošenja odluka.

1.     Pregled novčanih tokova

ERP sistemi poput Datalab PANTHEON rješenja pružaju menadžerima sveobuhvatan pregled novčanih tokova kompanije. Ovdje prije svega mislimo na podatke u realnom vremenu o potraživanjima, obavezama i ukupnom finansijskom stanju poslovanja. Sa tačnim i ažurnim informacijama, menadžeri mogu donositi informisane odluke o investicijama, mjerama smanjenja troškova i alokaciji resursa. Ova vidljivost osigurava da kompanija održava pozitivan novčani tok, sprečavajući finansijske zastoje i omogućavajući strateško planiranje.

Pravi primjer može biti korištenje ERP-a za praćenje novčanih tokova i pravovremenu identifikaciju trendova, kao što su sezonski rast ili pad prihoda. Ove informacije omogućavaju prilagođavanje budžeta i finansijskog planiranje kako bi se osigurala stabilnost tokom cijele godine.

2.     Da li poznajete svoje kupce?

Razumijevanje ponašanja i želja kupaca je ključno za donošenje efikasnih odluka u prodaji, ali i marketingu. ERP sistemi pružaju detaljan uvid u aktivnosti kupaca, uključujući istoriju kupovine, preferencije i povratne informacije. Ove informacije omogućavaju menadžerima da prilagode svoje strategije kako bi bolje zadovoljili potrebe kupaca i poboljšali njihovo zadovoljstvo.

Ako na primjer imate maloprodaju, ERP vam može omogućiti analizu podataka o kupcima, kako biste identifikovali najpopularnije proizvode i najčešće vrijeme kupovine. Ove informacije pomažu u planiranju promocija i efikasnijem upravljanju zalihama.

3.     Informacije o dobavljačima

Svaki iskusan menadžer će vam reći da su odnosi sa dobavljačima od vitalnog značaja za održavanje kvalitetnog lanca snabdijevanja. PANTHEON ERP nudi detaljne informacije o dobavljačima, uključujući metrike za mjerenje performansi, vrijeme isporuke i cijene. Sa druge strane menadžeri mogu koristiti ove podatke za pregovaranje boljih uslova, osiguranje pravovremenih isporuka i održavanje optimalnih nivoa zaliha.

Tako na primjer jedna građevinska kompanija, čiji poslovi zavise od dobavljača, može direktno pratiti performanse dobavljača i identifikovati one koji stalno kasne sa isporukama. Na taj način oni će imati uvid i moći da traže pouzdanije dobavljače ili ponovo pregovaraju o uslovima kako bi osigurali da se projektni rokovi ispoštuju.

4.     Kako rade vaši prodavači

Za kompanije koje posluju sa mrežom prodavača ili distributera, jasno sagledavanje njihovih performansi je ključ uspješnog poslovanja. ERP sistemi pružaju menadžerima podatke o prodajnim rezultatima, performansama teritorijama i prodajnim trendovima. Ove informacije pomažu u postavljanju realnih prodajnih ciljeva, identifikaciji najuspješnijih prodavača i rješavanju problema sa slabim performansama.

Ukoliko vaše preduzeće posluje u više država ili regiona PANTHEON ERP kompanije Datalab vam omogućava da pratite prodajne performanse prema različitim regionima/državama. Na taj način možete bolje alocirati podršku tamo gde je potrebna i primjeniti uspješne strategije u manje uspješnim oblastima.

5.     Upravljanje zalihama u magacinu

Efikasno upravljanje zalihama je jedan od ključnih parametara koji direktno utiču na smanjenje troškova i brže zadovoljavanje zahtjeva kupaca. ERP sistemi pomažu menadžerima da u svakom trenutku na bilo kojem uređaju sa web browserom imaju uvid u nivoe zaliha i logistiku lanca snabdijevanja. Sa ovim sveobuhvatnim pregledom, menadžeri mogu donositi odluke koje optimizuju lanac snabdijevanja i održavaju zalihe, osiguravajući na taj način pravovremenu dostupnost proizvoda.

Ovo je ključan faktor kod proizvodnih preduzeća koja moraju da imaju zalihe komponenata kako bi one bile dostupne za proizvodnju. Sa druge strane, upravljanje zalihama znači i sprečavanje gomilanja zaliha, koje često mogu biti veliki finansijski izdatak, kako zbog cijene, tako i zbog troškova skladištenja.

Zašto ERP?

ERP sistemi omogućavaju menadžerima da u svakom trenutku raspolažu sa ključnim informacijama potrebnim za donošenje informisanih odluka u različitim aspektima poslovanja. Sa jasnim uvidom u tokove novca, rad sa kupcima, dobavljačima, prodavcima i stanjem zaliha ERP rješenja kao PANTHEON omogućavaju menadžerima da povećaju efikasnost, smanje troškove i unaprijede ukupne poslovne performanse.

Ne propustite poduzetničke vijesti i savjete

Ukoliko biste željeli mjesečno na svoj mail primati koristan sadržaj napisan iz svakodnevnih situacija vašeg poslovanja i iskustva, zabilježite to u obrascu.

X