Koje su razlike računovodstva u oblaku naspram tradicionalnog?
Posljednjih godina se mnogo čulo o novom, efikasnijem i bržem načinu poslovanja – računovodstvu u Cloudu. No, premda se radi o relativno novom pristupu djelatnosti, mnoge kompanije i računovodstvene agencije nisu upoznate sa svim prednostima Cloud poslovanja na našem području.
Svjetski trendovi su odavno pokazali da je računovodstvo u Cloudu savremenija i naprednija opcija naspram „on-premise“ sistema, odnosno rješenja instaliranih i postavljenih na lokalni server unutar kompanije. Zašto da kaskamo za svijetom?
Prvo da objasnimo….
Tradicionalno (on-premise) računovodstvo koristi tradicionalni računovodstveni softver, pod kojim se podrazumijeva softver koji je instaliran na računaru nekog preduzeća, te koji ga koristi za vođenje poslovnih knjiga i ostalih administrativnih poslova. Podaci se primarno spremaju i čuvaju na tim računarima.
Cloud računovodstvo je računovodstvo kod kojeg se računovodstveni softver, kao i podaci nalaze na udaljenom serveru koji nije u vlasništvu određenog preduzeća. Cloud računovodstveni softver obavlja iste funkcije kao i tradicionalni računovodstveni softver, razlika je jedino u njegovoj lokaciji, mobilnosti i cijeni.
Cloud računovodstveni softver ne zahtijeva instaliranje i održavanje softvera na pojedinim računarima i serverima preduzeća. Sve je to urađeno za Vas.
Glavna razlika je u tome da je Cloud računovodstveni softver “hostovan” na udaljenim serverima i da se poslovni podaci šalju u “Cloud”, gde se obrađuju, čuvaju i odakle ih korisnik može u svakom trenutku “povući nazad”. Dakle, za funkcionisanje cloud računovodstvenog softvera neophodan je internet.
A trošak?
Upravo zbog te činjenice se može istaći jedna od razlika koja definitivno zanima sve korisnike poslovnih rješenja.
Kod „on-premise“ računovodstva neophodno je da preduzeće odmah u startu investira u svu neophodnu opremu, uključujući i servere na kojima se čuvaju i obrađuju podaci, zatim uređaje za čuvanje kopija podataka. Visina ulaganja zavisi od funkcionalnosti koje hardver treba da posjeduje. Sem toga, početno ulaganje podrazumijeva i nabavku licenci za određene softvere (operativni sistem, antivirusne programe i sl.)
Sa Cloudom je sasvim drukčije. Za potrebe Cloud računovodstva inicijalni troškovi su dosta niži: nije potrebno nabavljati servere za čuvanje i obradu podataka, uređaje za čuvanje kopija podataka, licence za antivirusne programe. Sem toga, individualni računari na kojima se kreiraju podaci i sa kojih se podaci šalju u “oblak” (tj. udaljeni server) mogu biti slabijih performansi nego kada je u pitanju tradicionalno računovodstvo, a to znači i da su jeftiniji.
Kupljeni hardver i oprema moraju da se održavaju, što dovodi do nastanka troškova održavanja. Ti troškovi su kod Cloud računovodstva značajno niži, zbog korištenja jeftinijeg hardvera. Sem toga, kod „on-premise“ računovodstva mora se obezbijediti čuvanje podataka, što izaziva nastanak dodatnih troškova.
Kod Cloud računovodstva plaćaju se troškovi korištenja cloud computing usluga na mjesečnom nivou.
Koliko je sve to sigurno?
Uprostimo i recimo to ovako – Da li je novac koji posjedujete sigurniji u Vašem novčaniku ili sefu banke? Sigurni smo da sa razlogom veće količine novca čuvate u banci.
Poplave, požari, provale, zemljotresi, drugi oblici uništavanja materijalne imovine su realno potencijalne opasnosti za hardver, softver i podatke kod tradicionalnog računovodstva.
Cloud računovodstveni softveri i podaci se čuvaju daleko od samog preduzeća na bezbjednim serverima koji su pod nadzorom kompanije koja ih čuva, te su sigurni od mrežnih napada.
Kraj duge implementacije
Postoje razlozi zašto se uvođenje ERP sistema u neko preduzeće naziva dugim i zahtjevnim procesom. Oni koji su uvodili „on-premise“ rješenje su i sami svjedoci kolika se priprema i na kraju trud morao uložiti kako bi sistem funkcionirao efikasno. Prilikom uvođenja Cloud-a i dalje postoji implementacija, no ona više nije u tehničkom smislu, već u smislu poslovnog prilagođavanja. Ne morate brinuti o jačini strukture vaše opreme, sve što trebate imati je volja za prilagođavanjem.
Koliko utrošenog vremena, novih uređaja, frustracija i čekanja je potrebno da se osposobi najefikasniji poslovni softver. Promjena uređaja koji nisu odgovarali zahtjevima on-premise sistema kao i uloženog vremena radnika.
S druge strane, kod Cloud računovodstva relativno lako i brzo se može ugovoriti povećanje, ali i smanjenje obima korištenja usluga Cloud computing-a. Sve je online, sve je brzo i jednostavno, a kao što smo već istakli, zahtijeva mnogo manje naprednu kompjutersku opremu.
Klik – klik, i eto ga!
S obzirom da su računodstveni podaci, informacije i izvještaji glavni faktori za donošenje brojnih poslovnih odluka ovakva dostupnost podataka daje cloud računovodstvu i jednu dodatnu prednost. Naime, informacioni sistem preduzeća koje posluje na cloud computing-u, omogućava preduzeću da osmisli nove strategije, veću fleksibilnost i mobilnost radne snage. Ali da bi informacioni sistem to omogućio u njemu mora biti integrisano i Cloud računovodstvo.
Kod tradicionalnog računovodstva da bi se podacima pristupilo van prostorija, preduzeću je neophodna internet veza u bilo koje doba, kao i neprekidan rad servera na kojima se nalaze podaci. Osim toga, neophodno je imati instaliran i odgovarajući softver.
Kod Cloud računovodstva podacima se može pristupiti u bilo koje vrijeme i to sa bilo kojim elektronskim uređajem koji koristi neki od web pretraživača (dakle, može se podacima pristupiti i sa mobilnim telefonom, tabletom i sl. bez ograničenja u vezi sa procesorskom snagom mobilnog uređaja).
Uvođenje Cloud računovodstva može da doprinese smanjenju troškova preduzeća i povećanju produktivnosti radnika.
Sve prednosti koje smo naveli mogu se najbolje iskoristiti samo ukoliko je informacioni sistem preduzeća zasnovan na cloud computing-u, što u BiH nije na nivou zemalja regiona ili svijeta. S druge strane, Cloud rješenja u BiH prate regionalne pa čak i svjetske standarde. Ovaj disbalans razvoja Clouda naspram korištenosti uglavnom je rezultat nedovoljnog znanja preduzeća, neupućenosti u prednosti ovakvog poslovanja, kao i neopravdanog straha od promjena. U ovom slučaju pozitivnih.
Ne zaboravite, lako se navići na dobro!
PANTHEON u Cloudu
Visok trošak investicija u licence i implementaciju programskog rješenja malim i srednjim preduzećima često onemogućava pristup kvalitetnim, modernim i kompleksnim aplikacijama. S ciljem rješavanja tog problema Datalab zajedno sa BH Telecomom od aprila pokreće priču o Cloud Computingu i nudi pristupačno cloud rješenje za sva preduzeća koja trebaju kvalitetan ERP, a nemaju potrebnu infrastrukturu za vlastite servere. Rješenje je to za sva preduzeća koja trebaju jedinstveni poslovni sistem s kojim će moći izdavati narudžbe i fakture, pratiti skladišta, voditi računovodstvo, upravljati platama, planirati proizvodnju te voditi sve ostale poslovne procese.
Pridružite nam se na poslovno-edukativnom događaju 25.4.2017 od 11 sati u zgradi BH Telecoma u Sarajevu.
Dobrodošli u savremeno računovodstvo uz PANTHEON Cloud
Dodatni tekstovi za čitanje o usporedbi Cloud poslovanja naspram tradicionalnog
A balanced view of TCO: cloud vs. on-premises
On-premises vs. hosted cloud UC: Comparison chart